Przedszkole Samorządowe nr 7 w Piotrkowie Trybunalskim

Żywioły natury...

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
9 + 3 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
9 + 3 =
1
Zakończyliśmy realizację programu związanego z utworzeniem
PUNKTU DYDAKTYCZNEGO PN.”ŻYWIOŁY NATURY-WODA, POWIETRZE,  ZIEMIA” przy PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM NR 7
Program realizowany był od 26.09.2019 roku. W projekcie uczestniczyły dzieci w wieku od 3 do 6-lat (VI grup przedszkolnych). Łącznie 142 dzieci realizowało projekt. Założeniem programu „Żywioły natury – woda, powietrze, ziemia’’ było umożliwienie dzieciom na różnych poziomach rozwoju poszerzanie i pogłębianie wiadomości przyrodniczo – ekologicznych. Bo to właśnie w przedszkolu dzieci po raz pierwszy dowiadują się czym jest ekologia, poznają rolę i wagę przyrody w życiu człowieka. Zaczynają uświadamiać sobie jak należy o nią dbać, pielęgnować. Poznają zjawiska przyrody, które determinują życie roślin i zwierząt. Kształtują w sobie postawy szacunku i dbania o przyrodę.
W utworzonej Ekopracowni pod chmurką dzieci swoją wiedzę uzyskiwały podczas zabaw, zajęć; mogły ją przełożyć  na  realną  rzeczywistość   i weryfikowały  ją  w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Zarówno zajęcia, jak i różnego rodzaju zabawy doskonale odzwierciedliły to, co przyrodzie jest najciekawsze – jej żywioły: wodę, powietrze i ziemię. Pomogły  rozbudzić świadomość dzieci na temat zrównoważonego korzystania z zasobów naturalnych, zwłaszcza wody, zanieczyszczeń powietrza oraz gospodarki odpadami.
W utworzonym punkcie dydaktycznym wydzielono kilka stref, które są ze sobą powiązane:
 STREFA – DBAMY O ROŚLINY
STREFA – SEGREGUJEMY ODPADY
WODA JAKO ŹRÓDŁO ŻYCIA. LABORATORIUM
STREFA – POWIETRZE
STREFA – ZIEMIA. ŚCIEŻKA SENSORYCZNA
STREFA – ZWIERZĘTA TEJ ZIEMI. OBSERWACJE
Efekty wydarzeń ekologicznych wynikające z realizacji zadania – projektu
Dla dzieci:
- możliwość korzystania z estetycznie i pomysłowo zaaranżowanego placu zabaw,
- bezpośredni kontakt dzieci z przyrodą,
- korzystanie z estetycznych i trwałych pomocy dydaktycznych,
- uczestniczenie w ciekawych zabawach badawczych,
- możliwość badania, eksperymentowania, aktywnego działania poprzez zabawę,
- uczestniczenie w zajęciach w plenerze niezależnie od pogody,
- możliwość wielokierunkowego rozwijania zainteresowań,
- dostępność laboratorium dla dzieci ze wszystkich grup wiekowych,
- zaangażowanie dzieci w proces edukacyjny,
- budzenie ciekawości otaczającą przyrodą,
Dla rodziców:
-  dostęp do edukacji przedszkolnej na wysokim poziomie,
-  możliwość zabawy i nauki ich dzieci w komfortowych warunkach i estetycznym miejscu,
- dziecko chętnie uczęszcza do przedszkola,
- dziecko rozwija swoje zainteresowania,
- dziecko aktywnie uczestniczy w zabawie i nauce,
- integracja rodziców, dzieci i przedszkola,
Dla nauczycieli
-zdobywanie wiedzy i nowych doświadczeń,
- wzbogacenie atrakcyjności organizowanych sytuacji edukacyjnych,
- doskonalenie warsztatu pracy,
- możliwość korzystania z ciekawych i estetycznych środków i pomocy dydaktycznych,
- doskonalenie wiedzy w zakresie efektywnej i ciekawej realizacji zadań edukacji ekologicznej,
Dla placówki:
- uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej przedszkola,
- zachęcenie rodziców  do korzystania z usług placówki,
- prestiż w środowisku lokalnym,
- wzbogacenie placówki o nowe estetyczne i atrakcyjne dla dzieci pomoce dydaktyczne,

 
powrót